Tűzgyújtási tilalom térkép
 
A klímaváltozás és az erdők kapcsolata
 
     
ÁSZ vizsgálat 2015
ÉSZAKERDŐ Zrt. facebook
kisvasúti projekt
Agrárgazdasági Minisztérium
Muzsikál az erdő

 
 
 
Erdei vasutak
 
 
LÁEV hibrid mozdony


Lillafüredi Állami Erdei Vasút

- útvonal
- menetrend
- díjszabás
- tájékoztató prospektus
- Lillafüredi Ökoturisztikai Központ
- mesetérkép

Aktuális események:

 
PÁEV szerelvény


Pálházi Állami Erdei Vasút

- útvonal
- menetrend
- díjszabás
- tájékoztató prospektus

Aktuális események:

 
 

Lillafüredi Állami Erdei Vasút - LÁEV

A Lillafüredi Állami Erdei Vasút évi 200 ezer főt meghaladó utasforgalmával Magyarország egyik leglátogatottabb erdei vasútja. Összesen 25 kilométeres vonalhálózata a garadnai fő- és a mahócai szárnyvonalból áll. Menetrend szerinti járatok a Miskolc-Dorottya utca - Lillafüred - Garadna közti fővonalon tavasztól őszig egész évben, míg télen hétvégeken és ünnepnapokon közlekednek. Mahóca felé különböző tematikus járatok indulnak éves eseménynaptár szerint, ill. különvonat rendelhető.

A kisvasút kezdőpontja Miskolc Diósgyőr városrészében található. Vonala a kertvárosi övezetet elhagyva betér a Bükk erdeibe, ahol igazi hegyi vasútként, látványos vonalvezetéssel halad Lillafüred felé. A hangulatos állomás után a vasút a Hámori-tó fölött kanyarog, elhalad hazánk legrégebbi ipartörténeti műemléke, az újmassai Fazola-kohó (őskohó) mellett, érinti a méltán híres Lillafüredi Pisztrángtelepet, végül eléri Garadna végállomást. A mahócai szárnyvonal Papírgyár állomásnál ágazik el, majd a Csanyik-völgyből indulva kapaszkodik fel a keleti Bükk erdeibe, a Varbó község közelében fekvő Mahóca végállomásig.

A LÁEV vonalhálózata, ill. járműparkja több különlegességgel is büszkélkedhet. Nagyszerű látványt nyújt hazánk legnagyobb kisvasúti viaduktja, a Mély-völgyi híd. Magyarország összesen négy kisvasúti alagútja közül kettő a LÁEV fővonalán található. A járműpark közül feltétlen említésre érdemesek a "Diamand", ill. a "kis-MÁV" néven ismert személykocsik, melyek mindegyike a vonal megnyitásának idejéből származik, valamint a világelső hibrid üzemű Mk48 sorozatú mozdony.

Bővebben

Pálházi Állami Erdei Vasút - PÁEV

A Pálházi Állami Erdei Vasút menetrend szerinti járatai tavasztól őszig közlekednek a Zemplén szívében fekvő Pálháza Város központjából a kőkapui üdülőövezeten át Rostalló végállomásig. A 9 kilométeres vasútvonalon évente 40 ezer fő utazik.

A vasútvonal Pálháza városháza mellől indul, majd első másfél kilométeres szakaszán a néhai Hegyközi Kisvasút vonalán halad Pálháza-Ipartelep állomásig. A kisvasút központi állomásán erdészeti és vadászati gyűjtemény, valamint egy kisebb kisvasúti járműskanzen várja az érdeklődőket. Rostalló felé haladva a vonatok érintik Kishuta és Kemencepatak mesés hangulatú kisközségeket, majd a kőkapui tó partját elhagyva, a kastélyszállóval koronázott hegynyúlványba fúrt alagúton áthaladva beérkeznek Kőkapu állomásra. Kőkaputól a rostallói végállomás alig egy kilométeres távra fekszik, ahonnan kiváló túrák tehetők a Zempléni Tájvédelmi Körzet legszebb részeire.

Bővebben


 

  Hírek, események
   
 


Archívum

 
  Erdei vasútjaink felügyeleti szerve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Piacfelügyeleti és Utasjogi Főosztály Vasúti Igazgatási Szerve.
Elérhetőség: igazgatasiszerv.vasut@nfm.gov.hu
In foreign languages:regulatorybody.rail@nfm.gov.hu

ÉSZAKERDŐ Zrt. © 2011. | Jogi, adatvédelmi nyilatkozat | Honlap térkép | Elérhetőség
Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat | Adatvédelmi tájékoztató | Adatvédelmi tájékoztató 5. sz. melléklet