Tűzgyújtási tilalom térkép
 
A klímaváltozás és az erdők kapcsolata
 
     
ÁSZ vizsgálat 2015
ÉSZAKERDŐ Zrt. facebook
kisvasúti projekt
Herman Ottó mozdony
Agrárgazdasági Minisztérium
Muzsikál az erdő

 

Rendhagyó születésnap a Lillafüredi Állami Erdei Vasútnál

Éppen száz évvel ezelőtt, 1920. november 14-én indult el az első fával rakott szerelvény a - mai nevén - Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) fővonalán a Garadna völgyéből a miskolci Fáskertbe. A csaknem 18 kilométeres szakasz alig 9 hónap alatt készült el. A koronavírus járvány miatt sajnos nincs lehetőség az évforduló nagyszabású megünneplésére. Az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a LÁEV dolgozói ezért egy rendhagyó installációval, a Diósgyőr-Majláth forgalmi telepen 100-as számot formázó alakzatba rendezett kisvasúti személykocsikkal és mozdonyokkal emlékeztek a jubileumra.
Ez egyébként kettős évforduló a Lillafüredi Állami Erdei Vasút történetében. Éppen tíz évvel ezelőtt továbbította ugyanis első menetrend szerinti vonatát az Mk48 2021 pályaszámú dízel-villamos hibrid mozdony Miskolc-Dorottya utca és Garadna között. Keskeny nyomközű, menetrend szerinti vonatot továbbító hibrid mozdonyként ez világelső volt. A mozdony az utóbbi években a LÁEV legstabilabb, legtöbbet közlekedő, gazdaságosan üzemeltethető és jól kezelhető járműve lett. Az idei év fejlesztései részeként további két hagyományos külsejű, számos elemében továbbfejlesztett hibrid mozdony készül a Lillafüredi Állami Erdei Vasút részére - tájékoztatott Zay Adorján, az ÉSZAKERDŐ Zrt. vezérigazgatója.

PÁEV

PÁEV

PÁEV


Miskolc, 2020. november 17.

 
ÉSZAKERDŐ Zrt. © 2011. | Jogi, adatvédelmi nyilatkozat | Honlap térkép | Elérhetőség
Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat | Adatvédelmi tájékoztató | Adatvédelmi tájékoztató 5. sz. melléklet